Mihai Chirica, primarul Iașiului, e acuzat de trădare, la el acasă, pentru că a recunoscut avansul și avantajul traseului Ungheni-Iași-Pașcani-Bacău-Brașov.
„Este hazardant să spui că ne angajăm și în 5 ani le facem pe toate, pentru că ne cunoaștem resursele și știm cât de multe nevoi avem. Din analiza pe tronsoane, reiese foarte clar că câteva obiective sunt mai aproape de a fi realizate, cum ar fi străpungerea Carpaților mai degrabă spre Brașov decât spre Târgu-Mureș – Ditrău, conexiunea mai rapidă Siret-Pașcani-Bacău (…) și conexiunea foarte ușor de realizat, sub 2 miliarde euro, Ungheni-Iași-Bacău-Brașov”, a spus primarul Mihai Chirica, citat de Ziarul de Bacău.
E de-a- dreptul șocantă declarația lui Chirica, el, un fanatic al variantei Iași – Târgu Mureș. Bine, n-ar fi recunoscut toate astea, dacă nu s-ar fi crezut într-o discuție în spatele ușilor închise.
În urmă cu un an și jumătate, scriam despre lipsa susținătorilor civili pentru proiectul Bacău – Brașov, comparativ cu trupa de ong-uri agresive pe care o finanțează Iașiul. De atunci, nu s-a schimbat nimic, cu puține excepții, chiar ziariști, bloggeri, influenceri de prin Bacău stau partea Iașiului sau, mai degrabă, contra variantei Bacău-Brașov, ca nu cumva să le dea dreptate lui Benea și lui Șova.
Dincolo de ceea ce spun politicienii, societatea civilă a Bacăului ar trebui să aibă propriile opinii, fără să sacrifice politic interesele majore ale propriului habitat. Realitatea este că noi nu suntem nemți, nimic nu mișcă decât în stilul smuls și împins, e păcat că nu ne dăm seama de importanța „opiniei publice”.
Primul care a vorbit despre importanța presei îl găsiți aici, a avut dreptate, mie mi se pare că, indiferent de luptele politice, pe tema asta ar trebui să vorbim toți cam aceeași limbă. N-ar trebui să fie greu, pentru că există argumente, Bacăul nu e în situația Iașiului.
Lasă un răspuns