Am obținut raportul de activitate pe care l-a creat Anca Sigartău, la aproape un an de mandat ca directoare a Teatrului Bacovia. Documentul are trei părți: „Raport narativ, pentru perioada 1 mai 2015 – 1 ianuarie 2016”, „Raport narativ de activitate” și „Raport Theaterstock”. Toate-s narative, dar au muuultă poezie! Ultima parte e un dosar cu afișe, atât.
Cu ce se laudă, pe scurt, Duamna șefă de la teatru:
- două premiere, la secția de dramă
- nicio premieră, la Animație
- 6 festivaluri, între care a băgat unul de film, TIFF, iar altul, împărțit în două, în aceeași perioadă, unul „Teatru de Poveste”, altul „Teatru de vacanță”, ambele în decembrie. În categoria festivalurilor, Sigartău a mai băgat „Zilele porților deschise” și „Bacău Jazz Festival”. Și Theaterstock.
- se mai laudă cu o sumedenie de spectacole și spectacoluțe pe care teatrul doar le-a găzduit, e impropriu spus că le-a organizat, oricum foarte puține noutăți legate de venirea Ancăi Sigartău
- raportul de activitate conține și fragmente din articole de presă, au fost selectate osanalele, opiniile critice și anchetele au fost omise ca fiind câh. Asta arată o apetență bolnavă pentru cultul personalității. Poate ar fi trebuit ca audierea Ancăi Sigartău, la prezentarea raportului, să fie publică, să joace teatru cu audiență.
- Doamna Sigartău spune că n-a avut om specializat pe publicitate, în teatru, drept pentru care preferă să lucreze cu o firmă specializată. Nu precizează pe ce bani, de altfel în raportul ei nu spune nimic despre cum a cheltuit bănetul pe care l-a avut la dispoziție
- cu toate astea, spune că n-a făcut decât două noi producții pentru că n-a avut bani. Să zicem că așa se explică de ce a adus alți actori și alte trupe. Sau că și-a dat niște bani, cu manta, prin intermediul altor teatre.
- nimic despre belelele cu banii, nimic despre anchetele procurorilor, nimic despre proiectul analfabet cu „Bacăul cultural”, TOTUL ROZ.
Descărcați, citiți și bateți din palme la rapoartele „Duamnei”:
–Raport narativ nr.174 din 15.02.2016 perioada 1 mai 2015 – 1 ianuarie 2016 Sigartau
–Raport narativ nr.174 din 15.02.2016 Sigartau
Ababei, în rol de coafeză
Zilele astea, s-a instituit o comisie de evaluare, dar cu rol de coafeză colectivă. Viceprimarul Radu Ababei e primadona comisiei, a și anunțat nota fantastică: 8.87. Probabil au vrut să-i dea 10, dar s-au temut să nu bată la ochi, 10 merită numai profu’ de tumbe din fruntea comisiei.
Câteva observații:
Din trei piese puse la secția Dramă („Îmblânzirea Scorpiei”, „Moara cu noroc” și „Omul care a văzut moartea”), niciuna nu apare în proiectul de management. Ca să fie și mai haios, „Îmblânzirea scorpiei” și „Omul care a văzut moartea” apăreau în proiectul lui Ghelu. Apropo de Ghelu, sentința s-a amânat pentru 5 aprilie, aflăm atunci cât de legal a fost organizat și ținut concursul câștigat la zecime sau sutime de punct de Sigartău.
Comisia e neregulamentară, conform regulamentului și conform legii, ar fi trebuit să fie 1/3 delegații primăriei și 2/3 specialiști. La 2 delegați ai primăriei, ar fi trebuit să fie 4 specialiști și nu 3. Regulamentul, aprobat pe 7 martie, reglementează lucruri ce ar fi trebuit să se întâmple în februarie.
Au schimbat un membru al comisiei în ultima zi de evaluare. La concurs, când s-au retras niște membri, au anulat concursul. Membrul cu care a fost înlocuit cel care s-a retras e Boroghină, care logic n-a avut timp să să-i întâlnească pe ceilalți din comisie și să evalueze. Regulamentul zice că nu pot fi membri ai comisiei persoane care au avut relații cu teatrul în ultimii doi ani. Boroghină a fost membru al juriului la Gala Star de anul trecut și a primit bani pentru asta. Dacă Boroghină a semnat declarația de imparțialitate, e pasibil de pușcărie. Dacă nu, poate fi neglijență în serviciu a cui s-a ocupat de înființarea comisiei.
Cam atât, deocamdată.
Dacă ne amintim, cam pe la începutul mandatului, doamna Sigartău voia să desfiinţeze cele trei posturi de impresar – adică să-i trimită acasă pe oamenii care se ocupau efectiv de organizarea spectacolelor.
Eu am presupus atunci că avea în plan să externalizeze serviciul către vreo firmă a vreunui prieten. Dar Dumnezeu şi eventual domnul Ababei mai pot şti ce-o fi în mintea doamnei.
Oameni competenţi există în teatru. Doar că noua echipă de management nu prea părea a fi interesată să lucreze cu ei. De exemplu, Mirela Vrânceanu, cea care a făcut celebra sesizare din decembrie, nu e doar economist specializat în contabilitate ci este şi deţinătoarea unui master în managementul marketingului. Iar printre salariaţii teatrului există şi alţii cu pregătire superioară de specialitate.
Dar, după cum spuneam, doamna Sigartău nu pare interesată să utilizeze resursa disponibilă ci se pare că domnia sa ţine cu tot dinadinsul să contracteze serviciile unor anumite agenţii de marketing, bănuiesc că din Bucureşti.
De altfel, la sfârşitul raportului narativ, la punctul 5 de la capitolul E, domnia sa spune că e vitală colaborarea cu o agenţie de marketing.
Poate va place!
https://www.facebook.com/208455279524248/videos/208463956190047/