Să comparăm un pic zdbc.ro cu desteptarea.ro: până acum doi ani, când am ajuns acolo, Ziarul de Bacău făcea mult trafic din chestii fără legătură cu presa, poze cu fete și un site de jocuri. Lucrurile s-au schimbat repede și ziarul a reușit în scurtă vreme să facă trafic chiar mai mare și fără șmecheriile dinainte. Pe lângă asta, a crescut procentul vizitatorilor din Bacău, iar acum Ziarul de Bacău e cel mai citit, din acest punct de vedere.
De doi ani, Deșteptarea are un trafic măricel, dar cu mari semne de întrebare, despre care am mai scris. E obținut prin șmechereli și cu riscul scăderii valorii site-ului desteptarea.ro. Să nu mă-nțelegeți greșit, nici nu-i plâng de milă, nici nu mă dau specialist, dar tocmai li s-a întâmplat o mare rușine.
Acum o săptămână, a fost parada de Ziua Națională. Am filmat și eu, pentru Ziarul de Bacău, au filmat și ei, de la Deșteptarea. Ei au pus primii pe site, eu m-am moșmodit aproape o oră în plus, că n-am vrut să dau copy-paste de pe un comunicat banal. Pe youtube, și filmarea lor, și a mea.
După câteva zile, am văzut bilanțul: filmul Deșteptării, vreo 500 de vizualizări, iar al Ziarului de Bacău, peste 2.500 de vizualizări. De cinci ori mai mult a avut Ziarul! Deșteptarea a fost întrecută de trei ori până și de un agregator copy-paste, cum e, în mare parte, bacau.net. Deșteptarea a avut două filme de la paradă, al doilea are cam tot atâtea vizualizări ca primul, cel mai probabil același public,
Repet, nu mă dau specialist, dar e limpede că Deșteptarea nu „livrează”, e un site sec, calp, face trafic fără valoare. De ce? Pentru că dezinteres, blazare, exces de banalități cu „o căruță a intrat într-un gard” (nu râdeți, chiar au dat așa ceva!), narcisism, „cultură”, religie, fani pe Facebook cumpărați cu bani sau premii, șamd. Publicul desteptarea.ro e educat să dea clickuri pe căcaturi și refuză subiectele serioase, pentru că, în mare parte, nici nu-i din Bacău, nu-l interesează asociațiile sau veceurile împuțite despre care tot scriu și își dau singuri dezmințiri. Cât despre print, unde se publică cearșafuri cu oameni care nu mai fac nimic…
Ce-am vrut să spun cu asta? Nimic, doar am vrut să comparăm mere cu mere, să vedem care-s mai dulci.
Lasă un răspuns