Pe moșia lui Ioachim Băcăuanul are loc o revoltă a celor 60 de preoți mutați în interes de serviciu pe la alte parohii, se zice mai puțin bănoase. Rotirea cadrelor se face și la catolici, dar „refugiații” ortodocși în sutane se plâng că sunt pedepsiți pentru lipsa de profitabilitate. Chipurile n-au jupuit enoriașii, că le-a fost milă de ei.
Adevărul e că toți enoriașii sunt jupuiți, dar unii preoți cotizează la BOR mai mult decât alții. Au și normă, ca la o adevărată corporație de manglă și jupuit lumea. Unii au fost pedepsiți pentru că au fost prinși la furat, alții au fost dați afară chiar, caterisiți.
Băieții ăștia care au jupuit prostimea fără să împartă cu BOR au găsit o cale să-și continue „vocația” ortului, și-au deschis buticuri cu cruce, s-au privatizat adică, sub steagul Bisericii Ortodoxe Ucrainene. Sau, mă rog, „ucrainiene”, cum scrie la gazetă.
Ziarul Adevărul publică un mic îndrumar despre cum rackeții ucraineni te fac la buzunare mai cinstit decât cei români.
Preotul Mihail Vasilache, după ce a fost mazilit de Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului, a primit binecuvântarea Bisericii Ortodoxe din Ucraina. Mitropolia de la Secuienii Noi funcţionează ca subordonată ierarhic faţă de aceasta, dar fără să plătească taxe. În ultimii ani, mai mulţi preoţi din Bacău, Neamţ şi Iaşi au preferat subordonarea faţă de entitatea bisericească nou înfiinţată, Mitropolia Moldovlahiei.
Belirea ucraineană e ultimul răcnet în materie de lobby. Întărâtă-i, drace!
Niki Vranceanu a zis
Nu e „biserica privata”. Sau, mai degraba, e la fel de privata ca si BOR, doar ca tien de alta corporatie. In Republica Moldova exista doua biuserici ortodoxe in paralel, a Moscovei si a Bucurestiului. BOR-ul are biserici ortodoxe in Serbia, desi Serbia are propria ei biserica.
Dar, pana acum, aceste interferente aveau doar caracter etnic.
Florin Popescu a zis
@Niki Vranceanu: Pai, in realitate, nici cu aia n-au treaba. Astia sunt singuri in dodoastele lor, cu echipamentul din dotare ramas de la BOR