Update: Io-te și lista câștigătorilor.
Marea greșeală a filmelor cu sclavi e că susțin existența a două tipuri de sclavie, cea legitimă, binecuvântată de Biblie, și cea ilegală. Sclava Isaura era cultă, știa să citească și să cânte la pian. Biata de ea nu l-a meritat pe teribilul Don Leoncio, care a asuprit-o degeaba, ea nu trebuia să fie sclavă, se trăgea dintr-un tată alb! Celelalte negrese n-au decât să culeagă bumbac până la moarte…
Solomon Northup („12 Years a Slave„) e lăutar de succes în New York și se trezește sclav pe o plantație. Ideea centrală a filmului ce va lua mai multe Oscaruri la noapte este că bietul Solomon era un om liber și alfabetizat, nu e drept că a ajuns sclav. Ceilalți negri de pe plantație? Ei – da – merită să fie biciuiți.
La urma urmei, unii merită să fie sclavi, cam asta reiese din „12 Years a Slave”.
Premiile Oscar de la noapte sunt o mare eroare, poate cea mai mare a ultimilor ani. „Gravity” e o istorie care-ți dă vertij, dar mai mult de efectele speciale nu e nimic de văzut. „Nebraska” nu l-am văzut, dar nici nu e cazul, mi-a fost suficient „No country for…”, ca să știu cum e cu geronto-filmele americane.
„All is Lost” merită un Oscar pentru actor în rolul principal, Robert Redford face un film mare, m-am săturat de boșorogi cu mitraliere în mâini.
”American Hustle” e de fapt „American boring”, cu un Cristian Bale imitându-l prost pe Robert de Niro. N-am rezistat până la sfârșit.
Cam atâtea am văzut, a auzit că e bun „Lupul de pe Wall Street”.
Premiile Academiei Americane de Film se dau în direct, pe HBO, la noapte, de la ora 2:00 (covorul roșu, intrarea vedetelor) și de la 3:30 Oscarurile propriu-zise.
Lasă un răspuns