Că tot e moda proiectelor pilot de demolare, eu propun unul mai simplu, dar cu efect pentru circulația în zona IL Caragiale-Milcov, din municipiul Bacău.
Cele două străzi au fost modernizate cu fonduri europene, am fost la conferințele de presă în care s-au promis verzi și uscate despre cum va fi după asfaltare. Aiurea! Traficul e îngreunat nu numai aici, ci și în continuarea celor două străzi, Mioriței, stradă prinsă în același proiect.
De ce nu s-a reușit fluidizarea traficului? O primă cauză e că proiectarea nu a prevăzut explozia numărului de mașini și nici nu s-a respectat planul inițial, de amenajare a unor parcări în spatele blocurilor. Sau, dacă s-au făcut, e clar că nu-s suficiente. Parc-a fost ieri, când primarul de la vremea aia spunea că, după modernizare, nu se vor mai permite parcările pe strada principală, urmând să se circule pe ambele benzi.
Au trecut anii, nu se circulă decât pe o bandă, pentru că, ce să vezi, și pe stânga, și pe dreapta, oamenii opresc, staționează, parchează. Dar ce-i mai rău și mai rău e că, în mijlocul străzii, frânează, ca să facă stânga, să intre pe străduțele dintre blocuri. De cele mai multe ori, nici nu se obosesc să mai semnalizeze, ceea ce face șofatul în Bacău foarte periculos.
Traficul se blochează în lanț, pentru că șoferii au de dat prioritate mașinilor din sens opus, deci în spatele lor se face coadă.
Există însă o soluție, ea e generală, funcționează peste tot în lume: interzis la stânga! Dap, „la stânga” produce o grămadă de accidente, uitați-vă la știri, să vedeți cum se moare de pildă pe E85. În oraș, e mai greu să faci accidente așa de grave, dar circulația e afectată de virajele la stânga. Acolo unde se poate, ar trebui total interzise!
Pe IL Caragiale – Milcov, sunt condiții ideale pentru a se interzice virajele „la stânga”, pentru că sunt amenajate trei giratorii, în cele mai importante intersecții, așa cum se vede pe hartă: la Rompetrol-Izvoare, la Cora-Insula de Agrement și la Autogară – Pod Șerbănești.
Distanțele sunt scurte, cine are de făcut la stânga n-are decât să ocolească pe la giratorii.
Cam asta e propunerea, onor Primăria Bacău ar putea încerca un proiect pilot și pentru șoferii care circulă. Zona e ideală, pentru că trebuie doar trasată linie continuă peste tot.
Alin a zis
Degeaba trasezi linie continua daca nu pui popice care sa nu permita efectiv efectuarea manevrei…altfel, ormanul tot inventiv ramane si-si risca permisul…
Virgil a zis
Bună idee, apreciez! Sper să citească şi primarul!