Un nene de la o firmă specializată pe demolări s-a învârtit azi în jurul fostului turn de control de la aeroport și a reușit să-l pună la pământ ca într-o joacă. Nepriceput fiind, am avut ceva emoții, că s-a mai auzit de oameni cu drujbe care și-au tăiat copacii peste ei.
Deci omulețul s-a învârtit cu ditai utilajul în jurul turnului și l-a găurit aproape chirurgical, cât să cadă în direcția corectă.
Video:
Despre alt gen de meseriaș am aflat la conferința de presă de după demolare. Se pare că un funcționar cu leafă babană n-a reușit din aprilie până în septembrie să rezolve mutarea rețelelor de utilități din calea viitoarea străzi a Aeroportului. Adică ar fi blocat proiectul.
N-a dat nimeni nume, dar ar putea fi domnul Mateuță, el e printre puținii cu funcție suficientă cât să blocheze, dacă vrea, așa ceva. Una peste alta, și el are un șef, chiar Cosmin Necula, sper că i-a articulat cel puțin 5 sancțiuni, una pentru fiecare lună de întârziere, altfel vinovatul este chiar domnul primar, că lumea nu votează funcționari, ci manageri responsabili.
În fine, revin la noțiunea de meseriaș în sensul propriu. Firmele lui Viorel Rusu au făcut mai multe lucrări reușite în Bacău, podul Mărgineni, Calea Moinești, Policlinica, Maternitatea, noul terminal al Aeroportului Bacău, unele chiar sub sarcină.
E foarte interesant că unele dintre licitațiile pe care le-a pierdut nu s-au mai finalizat în vreun fel. Îmi vine în minte Insula de agrement, unde a câștigat altă firmă, iar Rusu a anunțat că nu face contestație, prin 2016. Insula nu e gata nici acum.
A pierdut și licitația pentru Rezerva de apă, unde nici măcar nu a fost primii clasați. Rezultatul a bosumflat pe toată lumea care spera ca rezerva chiar să se facă.
E greu să găsești firme serioase tocmai pentru că în vremurile astea, cu o mare criză a forței de muncă, trebuie să fii meseriaș să ții lângă tine personal competent, de la director, la ingineri, maiștri, zidari și alți calificați, până la cei care duc roabele de colo-colo. Pentru asta, trebuie să deschizi baierile pungii și să nu fii zgârcit cu angajații. Avem multe exemple de firme de construcții care fac lucrări proaste și pierd procesele cu clienții.
Din punctul ăsta de vedere, speranța că strada Aeroportului va fi făcută bine și la timp de Conextrust pare îndreptățită.
„Nu poți să faci pistă cu 3 sau 7 cârpaci asociați”, a zis azi senatorul Dragoș Benea. Se referea la firmele care câștigă licitații doar pentru că au actele în regulă și oferă prețul cel mai mic, fără nicio garanție anterioară că fac treabă de calitate.
adrian a zis
Mi se pare atat de hilar (a se citi) sa spui ca un functionaar n-a mutat retelele de parca erau ale lui ma-sa! trebuia dusa o documentatie tehnica la detinator care o aproba sau o respingea! chiar daca un fuctionar avea acea documentatie primita nu avea cum sa o tina 5 luni cand orice superior putea sa-l intrebe dupa 30 de zile care e treaba! deci, superiorul e vinovat din punctul meu de vedere! adica Necula in acest caz.
Gogu a zis
Salariile la firmele lui Rusu nu sunt mari deloc. Din cauza asta la el e ca la gara, vine lume-pleaca lume. Nu inteleg motivul pentru care ati scris aceasta oda constructorului iubit.
Florin Popescu a zis
@Gogu: Sunt gări mai mici, mai mari, mai aglomerate, mai rarefiate. Până acum, spre deosebire de alții, Rusu a terminat toate lucrările. Pare că omul știe ce face.