Apropo de alegeri, că urmează o campanie electorală, e amuzant cum apar site-uri finanțate de politicieni generoși care aruncă fonduri fără să ceară cifre de trafic. În afara unor pasionați de pamflete cu circuit închis, politicienii care pun botul sunt o combinație de prostie și amatorism.
Ca „finanțator”, nu te costă nimic să ceri de la „organ” cifrele de trafic, să știi pe ce dai banii. Când ți se laudă unul că are ditamai cititorii, cere-i pe loc să te uiți la statisticile Google Analytics, sigur le are și pe celular.
Cu blogurile e un pic altceva, ele sunt importante și fără să facă trafic de ziar, pentru că sunt personalizate la maximum, dar și ăia care se laudă cu miile de fani trebuie puși să arate.
Eu am scurtat multe discuții inutile cu diverși cetățeni, le-am arătat pe loc ce zice Google Analytics și i-am lăsat să-și noteze de-acolo ce au vrut, după care au luat deciziile în cunoștință de cauză.
Să mai spun că orice ziar online ar trebui să aibă cifrele de trafic la vedere? Neah!
Sigur, mai e și faza că beneficiarii nu au oameni care să se priceapă cu adevărat la interpretarea cifrelor. Problema lor.
În primele nouă luni ale lui 2016, Ziarul de Bacău a avut cu peste 233.000 de cititori unici mai mulți decât în aceeași perioadă a anului 2015. Au fost și aproape 625.000 de vizite mai multe. Ceea ce bravo nouă!
Principalul merit al nostru e că nu ne băgăm în politică, nu încercăm să prostim lumea, prin contorsionarea informațiilor, declarațiilor, evenimentelor. În Ziarul de Bacău se regăsesc toate culorile politice, cu declarații și opinii. E drept, nu-s foarte multe, pentru că nu vrem să ne alungăm cititorii. Și nici nu ne tabloidizăm, nu vrem orice fel de cititori.
Cel mai evident a fost la alegerile locale.
Lasă un răspuns