Cu toată modestia de care mă știți capabil, vă anunț că Ziarul de Bacău a fost lider de audiență, la alegerile locale. Dar nu asta e cel mai important, am fost prima publicație care a anunțat cine este noul primar, după ce, toată ziua votului, am dat informații despre procesul electoral din județ. În 7-8 minute după ce principalii candidați au votat, noi țup! pe site poză și video cu declarații. De la toți cei despre care am știut ora și locul. Un adevărat tur de forță, cu bicicleta și internetul mobil.
Și am fost lideri la trafic, băcăuanii numai de la noi au aflat în timp real. Dar, ca și cum n-ar fi fost suficient…
Fără subiecte de tabloid, fără căruțe intrate-n gard, a doua zi după alegeri, pe 6 iunie, am fost primii care am anunțat primarii din tot județul, conform rezultatelor parțiale. Am zis și cine a câștigat Consiliul Județean. Tot cei dintâi. Ceea ce s-a văzut în numărul mare de cititori care s-au informat din Ziarul de Bacău, aproape 41.000 de unici, peste 54.000 de vizite și peste 95.000 de afișări. Am fost, din nou, cei mai citiți: cel mai bun ziar, de alegeri, cum ar veni.
Internetul a contat mai mult decât printul
Pentru prima oară, alegerile în Bacău s-au câștigat pe internet. Cei care și-au făcut reclamă doar pe print (în singura publicație din oraș care mai consumă hârtie sau în ziare electorale editate de candidați) s-au făcut de râs. Trei candidați care au ignorat puterea internetului și au zis că fac voturi cu fițuici au luat voturi sub nivelul mării. Un fost viceprimar, subprefect și prefect de Bacău și-a luat-o pe coajă de la „bloggerul mucos”. Care, apropo, a luat pe persoană fizică voturi cât pentru trei consilieri locali. La Ghingheș mă refer.
O campanie electorală perfectă
Ziarul de Bacău a reușit și o campanie electorală perfectă. Ne-am ținut echilibrați, nu am sfătuit pe nimeni cum să voteze, pentru că nu ăsta e rolul ziariștilor. Presa trebuie să renunțe la articole perfide gen „mergeți la vot, ca să nu câștige mafia lui X!” sau „aveți grijă să votați cu… mâna dreaptă / stângă!”. În toată campania electorală nu am permis atacuri la persoană, dar am publicat critici și polemici între candidați și politicieni.
Ca dovadă a echilibrului perfect pe care l-am asigurat, aproape toți candidații au avut reclame în Ziarul de Bacău. Care reclame, apropo, au fost vizualizate de 214.000 de ori, în luna de campanie electorală.
În lunile care au trecut, nu am încercat să înclinăm balanța, nu am inventat „anchete” cu care să denigrăm partide și politicieni, în interesul altora. Ne-am respectat și clienții, dar și cititorii, prin publicarea de informații corecte, atent verificate. Ne-am uitat amuzați la alții, care au cerut bani, ca să publice drepturi la replică ale celor atacați.
Cel mai bun ziar, de alegeri, a fost Ziarul de Bacău.
desteptarea pdf iar nu merge !
„Probleme” cu hostingul, le trebuie unul mult mai scump :))
Abia azi au dat rezultatul alegerilor, dar sub formă de machetă publicitară
Puteau sa angajeze IT-ist si un calculator bun in firma ! Si asa anunturile lor nu sunt reale – la angajari !
Oricum nu sunt capabili sa rezolve problema. Se observa usor !
Felicitari! Chiar ati fost primii, desi ati intarziat fata de ora anuntata. Sa o tineti tot asa 🙂
daca ar fi turul 2 nu ar mai iesi primar !