Ieri, au început oficial lucrările la șoseaua de centură a Bacăului. Au participat Dan Marian Costescu, ministrul Transporturilor, Cătălin Homor, directorul general al CNADNR, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean, Halim Balkaya, directorul general al Eko Insaat Ve Tic As, senatorul Dragoș Luchian și deputatul Ionel Palăr. Rolul de gazdă i-a revenit lui Liviu Mirea, directorul general al Primacons SRL – Egnatia Odos SRL, asocierea de firme care asigură dirigenția de șantier.
Astfel, de la intersecția cu DN 11, 7 km până în DN 2, centura va fi cu câte o bandă pe sens. De la intersecția cu DN2, se merge spre autostrada care va veni de la Focșani spre Roman. Aici, profilul va fi de autostradă, dar în prima etapă, se face doar calea a doua, cu o bandă de dus și două de întors. Apoi, centura merge până la legătura cu DN2E, unde va fi o intersecție cu drumul spre Vaslui, se continuă până la punctul în care se va ieși de pe viitoarea autostradă. Mai multe explicații, în Ziarul de Bacău și pe filmarea de mai jos.
Centura e compusă din trei părți, unele vor face parte din autostrada București-Iași, dar asta va fi la un moment dat, pentru că inițial se fac doar componente ale acesteia. Centura traversează (mă rog, va traversa) DN2, DN11, DN15, DN2F. Are 3 segmente: 1. DN2 sud – DN2F – DN2 nord, în partea de est a Bacăului, cu o lungime de 20,26 km. 2. DN2 sud – DN2 nord, în partea de nord, cu o lungime de 3,14 km. 3. DN11 -DN2 sud, în parta de sud-vest, de 7,3 km. Total, 30,7 km.
Vom vedea dacă turcii se vor putea ține de ritmul din contract, de peste 1 km pe lună, în medie. Până la proba contrarie, să fim optimiști, zic.
Alecs a zis
Cine a trecut prin zona cam n-a mai vazut utilajele… gurile rele zic ca ar fi fost doar asa de poza…
Marian a zis
S a făcut o inaugurate cu fast si trâmbițe,dar la 2 zile după,s au evaporat toate utilajele,toti muncitorii.Lucrarea care a început…nu prea a început. Unde au dispărut toți? Cine are o explicație plauzibilă?