Autostrada Bacău-Brașov a dispărut dintre prioritățile Master Planulului pe Transport și a fost amânată până spre 2030, la puțin timp după ce premierul Victor Ponta și ministrul Ioan Rus se jurau pe cravatele lor de pionieri ai infrastructurii că merge și Moldova spre Vest. În schimb, aflăm că nord-esticii cu drumuri încolo trebuie să-și ia gândul și să-și caute de treabă… pe la Pașcani, Brașovul nu-i de nasul lor.
Explicațiile sunt pe două-trei niveluri. În primul rând, nu știm ce vrea Comisia Europeană, dar putem intui, de vreme ce proiectul Bacău-Brașov a stat până în ultimul moment printre priorități. Al doilea, cu siguranță lui Victor Ponta și Ioan Rus li se rupe de zona asta a țării, că moldovenii îs mai înceți la minte și votează pe găleți, ca iobagii lui Dragnea.
În al treilea rând, să ne fie clar că Bacăul are parlamentari mai slabi decât Iașiul. Cei de la PSD, care-s la putere și ar fi putut face ceva, preferă să stea pe cozile din dotare și să viseze ba să se-aleagă primari, ba la amante, ba nu mai știu cum să-și rezolve dosarele penale.
Ziarul de Bacău a scris mai demult despre un complot al politicienilor din Iași, care au torpilat proiectul autostrăzii Brașov-Bacău, în favoarea autostrăzii Ungheni-Iași-Târgu Mureș. În paranteză fie spus, le-a ieșit numai prima parte, că nici autostrada lor nu se face, din tot planul se va alege doar ciotul Bacău –Las Vegas Pașcani. Deloc în paranteză, la complot au participat și parlamentari de Bacău, gen Dan Șova, dar și Doru Simovici, președintele Camerei de Comerț și Industrie. Sta-le-ar în gât pișcotul lui Adomniței!
Domnu’ Aghiuta , o autostrada se justifica in primul rand daca exista interes economic , nu ca sa scurteze drumul unora.Iasul s-a dezvoltat in mod real , necesitatea scurtarii traseului pentru transportul de marfuri , de materii prime , a oamenilor de afaceri implicati se impune in mod evident in fata unor doleante locale care din pacate nu au nicio sustinere economica.Lipsa totala de viziune in privinta dezvoltarii economice din partea autoritatilor locale bacauane constituie principala cauza a pierderii prioritatii proiectului Bacau-Brasov.Si daca tot cautam vinovati , te rog fii obiectiv , impartial , asa cum ii face onoare unui ziarist adevarat si nominalizeaza-i pe toti .
@ax: Pai sa-i trimitem in Parlament pe primari, daca-s ei responsabili pentru ce face Guvernul. Daca nu se justifica autostrada spre Moldova, Ponta nu trebuia s-o promita. Simplu!
Domn Agheuta, onor! Vaz ca dl sau dna Ax va dat la honoarea de gazetar. Dvs stiti ca eu va admirez mult, dar de datile astea trebe musai ca sa tiu cu dl sau dna Ax penca si io crez ca e o problem cu viziunea penca si io ma lovesc de garduri si de chestiunea asta. Cum servesc 200 ml de coneac de ala bun, cum mi se incetoseaza viziunea.
Dar dom Agheuta, onor!, sa stiti ca tiu si cu dvs cacan am fost eu la Sf Gheorghe, socramiu o zis ca se simte c-an trasee pe malul Prutului si am stat o gramada de timp la Oituz acolo, de mi se termina si benzina din Olcit si nu aveam unde alimenta in mijlocul lui padurea. Bine, ca pan la urma mam dat jos cu nevasta, masa si tatsu si n-eam dus la o terasa de alimentatie publica undi am servit ceafa cu barabule prajite. Cam putine barabule in blid si berea cam calda, dar astea nu mai detine importanta acuma.
In final, vreau ca sa imi explice dl sau dna Ax di ci crede ca Bacau e mai putin ieuropean si mai puţin dezvoltat dpdv ieconomic di cat sa zicem Gilau, unde se iegzista autostrada di asta.
Nu era mai bine sa se faca brasov-bacau-iasi, si astfel se rezolvau cam toate problemele? Tranzitul de marfuri se face dinspre transilvania spre moldova prin pasul oituz sau prin pasul tihuta. Daca se face iasi- tg mures s-ar complica un pic cu transportul de marfuri, dar asta e viziunea politicienilor. Daca analizam si din punct de vedere al costurilor varianta brasov-bacau-iasi ar fi sustenabila in comparatie cu iasi -tg mures … Dar ce stim noi…..