Mai sunt 12 zile și se termină campania pentru alegerile locale din 5 iunie 2016. Mamelucii – care se plângeau până acum că-s prea multe bannere și meshuri prin oraș – varsă acum o lacrimă că nu prea e campanie. Ba este, dar în surdină, se trag gloanțe din arme cu amortizor, iar politicienii vorbesc mult în pungă.
Greul campaniei s-a mutat din ușă-n-ușă, pe afișe și pliante mici și pe presa locală. Televiziuni n-avem active în zilele astea, așa că toată campania mediatică se duce prin Ziarul de Bacău și Deșteptarea. Plus Facebook și Google. Blogurile au un rol ceva mai mic, pentru că, din motive discutabile, se pune accent pe trafic, mai mult decât acum patru ani.
Există și faze comice, de pildă tirajul Deșteptării. De fapt, cât se tipărește, că, de vândut, Dezeu cu mila! Sunt curios cum explică onor cotidianul autointitulat „Cel mai bun” diferența de tiraj de la o zi la alta, de peste 4.000 de bucăți:
Ziarul de Bacău s-a menținut echilibrat, iar partidele au observat asta, o dovadă fiind oferta electorală bogată de pe site. E un semn că facem bine, nu suntem părtinitori, permitem polemica civilizată și respingem atacurile sub centură.
Sunt convins, am mai spus-o, campania asta n-ar trebui să fie despre DNA, decât în măsura în care e cineva care poate arunca primul cu piatra. Altminteri, ar trebui să fie despre ce vrea și ce poate să facă fiecare candidat sau formațiune politică. Pe 5 iunie 2016, băcăuanii nu aleg un primar care s-o țină în scandaluri, ci gospodari care să le asfalteze, să le măture, să le asigure utilități de calitate, dezvoltare economică, lucrări la prețuri corecte și viziune pe 10-20 de ani.
Lasă un răspuns