Explozia tragică de pe șantierul autostrăzii A7 a scos iar la lumină ruptura dintre regiunile țării și lipsa de busolă din Capitală. După ce într-o primă fază presa centrală (cu excepția Libertății) n-a „știut” să se uite pe hartă, să vadă cine e constructorul de pe tronsonul Focșani-Bacău, au început să facă gât cei care, în urmă cu ceva ani, au înghițit și propagat fake-news-ul cu „fuga” lui Umbrărescu de pe șantierul Centurii Bacău.
Așa se face că am citit/văzut niște atitudini tot mai apăsate în presa centrală – aia care crede că Plopana e un cartier al municipiului Bacău sau confundă foarte des Bacăul cu Buzăul – în sensul că „la ce ne trebuie A7?!”.
Pe un post tv, B1, parcă, s-a întrebat clar de ce se face A7, că n-are lege, în timp ce A8, care are, bate pasul pe loc. În presa scrisă, se spune pe față că A7 e inutilă economiei și Guvernul ar trebui să dea prioritate pe Pitești-Sibiu și Comarnic-Brașov.
Dar autostrada Moldovei are, pe moment, doar o importanță morală. Deși e pe deplin meritată de județele sărace, rolul ei economic e aproape inexistent. În schimb, urgența infrastructurii românești e în Carpații Meridionali. Economia țării e gîtuită pe traseele Pitești-Sibiu și Comarnic-Brașov. Acolo moare coridorul european, acolo se frîng exportul și investițiile, acolo pier speranțele portului Constanța, acolo se adună pierderile uriașe, acolo e artera colmatată care asfixiază de treizeci de ani România.
– sursa
Semnalul se „potolire” pe A7 s-a dat, probabil Umbrărescu va prefera să aștepte la nesfârșit avizele de la statul-în-stat care sunt posesorii de utilități, gen Transgaz, decât să grăbească lucrurile. E și normal, o viață de om nu se poate niciodată echivala în kilometri de autostradă. În același timp însă, existența autostrăzii A7 ar echivala în zeci de vieți de om care nu s-ar mai pierde pe E85.
Lasă un răspuns